¿Encara no saps com començar la teva e-commerce?
Sabem que crear un comerç en línia no és tasca fàcil. Per això, en aquest post hem recopilat una sèrie de consells per a fer-lo a través de les solucions que ofereix el Kit Digital.
D’acord amb un estudi de Ecommerce a Espanya en 2022 conduït per la IAB (Interactive Advertising Bureau), la penetració de la compra en línia continua creixent a Espanya aconseguint el 78% dels internautes espanyols de 16 a 70 anys. Això representa un total de 24,7 milions d’espanyols. També s’observa que les botigues més demandades són les exclusives en línia, i les botigues que combinen models híbrids.
Aquest auge del comerç electrònic es deu en gran part a la necessitat del consumidor actual d’optimitzar el seu temps. Per això, és important que les pimes, autònoms i emprenedors es digitalitzin i comencin a comercialitzar els seus productes de manera en línia.
Si estàs pensant a obrir el teu propi negoci en línia, el Programa Kit Digital t’ofereix solucions de digitalització per a fer-lo. A més, si el teu negoci compta amb una plataforma en línia, podràs realitzar un test d’autodiagnòstic per a valorar invertir l’ajuda del bo digital per a optimitzar el teu web, o triar altres alternatives incloses en el catàleg de solucions de digitalització.
Quines són les principals claus per a la creació d’una botiga en línia?
Sigui com sigui la teva decisió, abans de començar el teu projecte de comerç electrònic, hauràs de tenir en compte els següents aspectes:
1. Elecció dels productes
Quan s’arrenca un negoci en línia, és important tenir un cert coneixement sobre el producte i el sector al qual enfrontes. Si ja comptes amb una botiga física, pots seleccionar el teu catàleg i digitalitzar-lo. Si no, hauràs de triar els productes que vulguis comercialitzar i realitzar proves de producte per a comprovar la seva viabilitat i potencial dins del mercat.
2. Cerca de proveïdors
A l’hora de triar als proveïdors, hauràs de tenir en compte aspectes com a comandes mínimes, temps de lliurament, canals d’actuació i terminis de reclamació. Si ja comptes amb una botiga física, pots utilitzar als mateixos proveïdors de confiança sempre que es compleixin els temps i estàndards de qualitat establerts.
3. Anàlisi de la competència
Per a tenir èxit en la venda en línia, és imprescindible fer un estudi de la competència (tant en línia com offline). Per a realitzar aquesta anàlisi pots comptar amb eines com SemRush o Ahrefs que recopilen informació sobre el posicionament de la competència en els principals cercadors en línia (com Google o Bing.56). Fins i tot pots fer ús d’eines d’escolta social com Sprout Social o Hootsuite. Aquest estudi de la competència és important per a saber quin posicionament tindrem en el mercat i cap a on volem dirigir-nos.
4. Elecció d’una plataforma tecnològica
Per a muntar la teva pròpia pàgina web pots utilitzar, per exemple, WooCommerce, el plugin de comerç electrònic de codi obert per a WordPress. Aquesta eina es caracteritza per la seva simplicitat per a instal·lar bases de dades dels productes oferts. Una altra opció senzilla és Shopify, plataforma d’emmagatzematge en el núvol, ideal per a crear una botiga en línia sense coneixements tècnics. No obstant això, és convenient comptar amb l’ajuda de professionals per al disseny del lloc web. Gràcies a les solucions del Kit Digital, podràs comptar amb aquesta ajuda.
5. Disseny basat en l’experiència d’usuari
A més de comptar amb un disseny atractiu, pots incorporar una eina de cerca del producte o servei. És important que els productes tinguin bones descripcions incloent atributs i característiques concordes amb el teu manual de marca.
Avantatges de comptar amb una botiga en línia
Ara que ja saps les principals claus per a crear una botiga en línia, coneix els seus avantatges:
- Expansió de les vendes: gràcies a l’e-commerce podràs expandir el teu negoci sense necessitat de cenyir-te a les barreres geogràfiques que suposa el comerç físic.
- Personalització de l’experiència de compra: gràcies a les diverses eines de CRM que existeixen, podràs conèixer als teus consumidors en profunditat i així adaptar la seva experiència de compra d’acord amb les necessitats que presentin.
- Major fidelització dels clients: una vegada que coneixes la conducta dels teus consumidors, pots fidelizarlos oferint-los descomptes exclusius o programes de fidelització, entre altres.
- Millora la imatge del teu negoci: si ofereixes una bona plataforma de venda, la teva empresa millorarà la seva aparença corporativa.
Al cap i a la fi, l’impacte de la tecnologia i la digitalització estan jugant un paper cada vegada més important en els comerços. Per això, el Programa Kit Digital és l’oportunitat perfecta per a impulsar els negocis en el món digital. Sol·licitant el bo digital, et podràs beneficiar d’una ajuda de fins de 2.000 euros per a la creació d’una pàgina web de compravenda de productes i/o serveis. No esperis més i fa el salt cap a la transformació digital!